Досвід використання антиплагіатної програми StrikePlagiarism

Досвід використання антиплагіатної програми StrikePlagiarism
26.10.2020 17:00

26 жовтня 2020 року відбувся практичний вебінар «Досвід використання антиплагіатної програми StrikePlagiarism». Основна мета вебінару допомогти  здобувачам ступеня доктора філософії на третьому освітньо-науковому рівні вищої освіти та докторантам уникнути можливості академічної НЕдоброчесності  під час формування власних дисертаційних досліджень.

 

Вебінар складався із двох практичних частин. Першу частину заходу модерував Кирил Котун (кандидат педагогічних наук, супервізор з академічної доброчесності ІПООД, член Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» НАПН України)

 

Основні тези:

 

  • Програма StrikePlagiarism може розпізнавати більш ніж 200 мов та має здатність виявляти приховані символи у тексті, заміну символів кирилиці латиницею; генерувати коефіцієнти подібності, які визначають відсоток запозичень, знайдених в аналізованому документі; дозволяє розмежовувати (виділяючи синім) вибране джерело запозичень; визначає ступінь подібності до конкретного джерела.
  • Звіт подібності генерується швидко (від кількох хвилин до декількох годин). Порівняння дисертаційної  роботи відбувається як із Інтернет-ресурсами, внутрішньою базою закладу, так і з базами інших закладів, які уже співпрацюють із компанією Plagiat.Pl, при захищеності даних обох сторін.
  • Продемонстровано практичний досвід використання антиплагіатної програми StrikePlagiarism в Інституті педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Для прикладу було розглянуто звіт подібності вже перевіреного раніше дисертаційного дослідження,  а також детально проаналізовано та виокремлено всі проблемні питання перевіреної  роботи, які потребували подальшого удосконалення.

 

Другу  частину заходу модерувала Мирослава Вовк (доктор педагогічних наук, гарант освітньо-наукової програми, завідувач відділу змісту і технологій педагогічної освіти, член Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» НАПН України)

 

Основні тези:

 

  • Упродовж другої частини вебінару разом з учасниками опрацьовано основні вимоги до оформлення покликань, а також вимоги до оформлення цитат у дисертаційних дослідженнях.
  • Розкрито поняття компіляції (лат. compilatio – пограбування, накопичення виписок) та наведено різні приклади компіляції, тобто тексту, що створений на основі запозичення в інших авторів матеріалів без самостійного їх створення.
  • Подано практичні поради дослідникам щодо можливостей уникнення академічної НЕдоброчесності