Проєкти
ПРОЄКТ Психологічна підтримка літніх осіб у період карантину
З кінця 2020 року Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України розпочав реалізацію проєкту "Психологічна підтримка літніх осіб у період карантину" (2020-2021) за підтримки Національного фонду досліджень України (НФДУ). Проєкт "Психологічна підтримка літніх осіб у період карантину" затверджено Комісією конкурсу НФДУ «Наука для безпеки людини та суспільства», що рекомендуються до реалізації за рахунок грантової підтримки Національного фонду досліджень України (протокол від 07 вересня 2020 року №8) детальніше за посиланням. |
Мета Проєкту
Сприяти розвитку особистості літнього віку, яка перебуває у складних життєвих обставинах, пов’язаних з обмеженнями, зумовленими карантином. Це передбачає допомогу особам цього віку долати труднощі, пов’язані з цими обмеженнями через організацію свого щоденного життя. Сутність останнього полягає у залученні літньої людини в різні види діяльності, у її навчанні впливати на свої стосунки та переживання.
Основні завдання Проєкту
- Створити заходи для психологічної підтримки літніх осіб в умовах карантину і подолання життєвих труднощів, зумовлених вимушеною ізоляцією, зокрема, укласти рекомендації для літніх осіб, підготувати серію відеороликів для них та їхніх родин; створити сторінки у соціальних мережах та YouTube канал для літніх осіб та їхніх родин.
- Розробити програму семінарів-практикумів для осіб, які професійно взаємодіють з літніми людьми для їхнього ознайомлення з психологічними особливостями осіб цього віку і навчання взаємодії з ними в період вимушеної ізоляції; підготувати зміст семінарів- практикумів і їх провести; підготувати навчальний посібник для тих, хто професійно взаємодіє з літніми людьми з психології осіб цього віку; підготувати і провести цикл вебінарів і радіопередач для широкого кола осіб про психологію та підтримку літніх осіб; провести онлайн науково-практичну конференцію з психологічної підтримки літніх осіб і підготувати її матеріали; підготувати до друку наукові публікації за результатами проведеного дослідження.
Методологія дослідження
Надання психологічної підтримки означає створення умов і можливостей, котрі сприятимуть розвиткові особистості, здатної до оптимального існування в наявних життєвих обставинах; особистості, здатної, до прийняття ситуації, в якій вона знаходиться і себе в цій ситуації, а також – до усвідомленої й активної діяльності з подолання наявних проблем. Метою психологічної підтримки є створення соціальної ситуації розвитку, яка відповідає віковим і індивідуальним особливостям людини і забезпечує умови для виконання задач її розвитку. Необхідність психологічної підтримки літніх осіб у складних умовах, пов’язаними з обмеженнями під час карантину зростає через те, що вони переживають вікову нормативну кризу, коли відбувається перехід з однієї стадії розвитку на інший і яка зумовлені комплексом причин соціального, біологічного, психологічного характеру.
Літня людина, яка отримує психологічну підтримку у складних життєвих обставинах, пов’язаних з обмеженнями, зумовленими карантином, здатна, по-перше, адекватно аналізувати й оцінювати життєві події та те, що з нею відбувається; по-друге, організовувати власний життєвий простір і час, регулювати свої емоції та переживання; по-третє, встановлювати і підтримувати необхідні їй контакти з іншими людьми.
В основу цього дослідження покладено особистісно-комунікативний підхід. Згідно з цим підходом, розвиток особистості як системи в літньому віці зумовлюється її минулим, але спрямований у майбутнє. Тому, по-перше, особливості літньої людини є наслідком її попереднього існування (способу життя), по-друге, людина в цьому віці має виявляти активність, зокрема, через спілкування та різноманітні види діяльності. Важливим чинником, який зумовлює весь процес розвитку особистості в літньому віці, є міжособистісне спілкування, у результаті якого формуються емоційні стосунки з людьми.
Сторінки проєкту "Психологічна підтримка літніх осіб у період карантину" (2020-2021) у соціальних мережах:
- Назва сторінки - Психологічна підтримка літніх осіб
- лінк - https://www.facebook.com/project.ipood
- Назва сторінки - Вік обраних (або пошук за логіном project.ipood)
Перелік сертифікованих учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції
Перелік сертифікованих учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю "Психологічна підтримка літніх осіб у період карантину" (29 листопада 2021 року) за грантової підтримки Національного фонду досмліджень України, що реалізується Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України ПЕРЕГЛЯНУТИ
Перелік сертифікованих учасників семінарів-практикумів
Перелік сертифікованих учасників семінарів-практикумів "Ефективна комунікація з літніми людьми та збереження власного психологічного здоров’я за стресових умов (пандемія COVID-19)" у місті Полтава з 19.07.2021 по 23.07.2021, у межах реалізації проєкту "Психологічна підтримка літніх осіб у період карантину" (2020.01/0221) за грантової підтримки НФДУ. ПЕРЕГЛЯНУТИ
Перелік сертифікованих учасників семінарів-практикумів "Ефективна комунікація з літніми людьми та збереження власного психологічного здоров’я за стресових умов (пандемія COVID-19)" у місті Вінниця з 09.08.2021 по 13.08.2021, у межах реалізації проєкту "Психологічна підтримка літніх осіб у період карантину" (2020.01/0221) за грантової підтримки НФДУ. ПЕРЕГЛЯНУТИ
Перелік сертифікованих учасників семінарів-практикумів "Ефективна комунікація з літніми людьми та збереження власного психологічного здоров’я за стресових умов (пандемія COVID-19)" у місті Львів з 27.09.2021 по 01.10.2021, у межах реалізації проєкту "Психологічна підтримка літніх осіб у період карантину" (2020.01/0221) за грантової підтримки НФДУ. ПЕРЕГЛЯНУТИ
Перелік сертифікованих учасників семінарів-практикумів "Ефективна комунікація з літніми людьми та збереження власного психологічного здоров’я за стресових умов (пандемія COVID-19)" у місті Київ, жовтень 2021, у межах реалізації проєкту "Психологічна підтримка літніх осіб у період карантину" (2020.01/0221) за грантової підтримки НФДУ:
- Київський міський центр соціальних служб - з 05.10.2021 по 06.10.2021 - ПЕРЕГЛЯНУТИ
- Київський геріатричний пансіонат - 04.10.2021, 07.10.2021, 11.10.2021 - ПЕРЕГЛЯНУТИ
- Київський міський центр соціальних служб - з 12.10.2021 по 13.10.2021 - ПЕРЕГЛЯНУТИ
- Київський геріатричний пансіонат - 18.10.2021, 21.10.2021 - ПЕРЕГЛЯНУТИ
- Київський міський центр соціальних служб - з 19.10.2021 по 20.10.2021 - ПЕРЕГЛЯНУТИ
Перелік сертифікованих учасників онлайн семінарів-практикумів "Ефективна комунікація з літніми людьми та збереження власного психологічного здоров’я за стресових умов (пандемія COVID-19)" з 23.11.2021 по 26.11.2021, у межах реалізації проєкту "Психологічна підтримка літніх осіб у період карантину" (2020.01/0221) за грантової підтримки НФДУ. ПЕРЕГЛЯНУТИ
Наукові співробітники Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України упродовж 2018 – 2021 рр. взяли участь у проектній діяльності:
- проект «Центр освіти дорослих як осередок навчання демократії в Україні» (Projekt «Zentrum fur Erwachsenenbildung als Ort des Demokratielernens in der Ukraine») за підтримки Міністерства закордонних справ ФРН (Аугсбург, ФРН, 2018) (Лук’янова Л.Б., Аніщенко О.В.); http://ipood.com.ua/novini/mjnarodniy-proekt-centr-osvti-doroslih--yak-oseredok-navchannya-demokrat-v-ukran/
- співробітництво з Інститутом Європейської політики (Institut für Politik Europäische (IEP), Німеччина, Берлін) у рамках програми CiSEP (Civic School for Sound EU Practice) у галузі освіти дорослих з проєктного менеджменту європейських грантів (EU Project cycle) (Німеччина, Берлін, 2018 р.) (Паскевська Ю.А.);
- проєкт МОН України та МЗС Фінляндії «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом») (м. Київ, 2019-2020 рр.), (Хомич Л.О., Авшенюк Н.М.); http://ipood.com.ua/novini/ukransko-finskiy-proekt-navchaemos-razom/
- проєкт «Розвиток демократичного середовища та толерантності через співпрацю вихователів і батьків у дошкільних навчальних закладах, початкових школах і громадах» (Development of a democratic environment and tolerance through cooperation of educators and parents in preschool educational institutions, primary schools and communities») за підтримки Посольства Королівства Нідерландів (2019 р.) (Аніщенко О.В.);
- проєкт «Партнерство заради натхнення, трансформації та об'єднання для ефективної відповіді на епідемію ВІЛ» (PITCH; PITCH – The Partnership to Inspire, Transform and Connect the HIV response)(за підтримки Міністерства закордонних справ Нідерландів, 2019 р.) (Паскевська Ю.А.);
- міжнародна програма CiSEP (Civic School for Sound EU Practice) у сфері освіти дорослих з проєктного менеджменту європейських грантів (EU Project cycle), ініційована Інститутом Європейської політики (Institut für Politik Europäische (IEP), Німеччина, Берлін) (2019) (Паскевська Ю.А.);
- міжнародний проєкт EU Study Days Представництва Європейського Союзу в Україні (м. Тернопіль, 2019 р.) (Марусинець М.М.);
- міжнародний проєкт «The same opportunities for all» польсько-німецько-український молодіжний обмін (м. Закопане, Польща, 2019 р.) (Марусинець М.М.);
- Міжнародний освітній проєкт «ABC klasy polskiej» – програма вдосконалення вчителів-полоністів за підтримки фонду «Свобода і демократія» та Міністерства національної освіти Республіки Польща (2020) (Баніт О.В.);
- проєкт «Права та здоров’я уразливих груп населення: заповнюючи прогалини» (Journey4Life implementation - Informational materials (editing and translation of the curriculum into Ukrainian) Міжнародного благодійного фонду «СНІД Фонд Схід-Захід» (International Charitable Foundation «AIDS Foundation East-West (2020) ( Вовк М.П.);
- проєкт «Сприяння розвитку активного громадянства, толерантності та порозуміння в освітніх закладах і громадах України», який здійснюється за фінансової підтримки Посольства Королівства Норвегії – проєкт UKR 20/0003 (2020).
Майбутні доктори філософії залучаються до проектної діяльності у межах угод про співпрацю Інституту з закладами освіти, науковими установами зарубіжжя.
- 21-26 серпня 2017 року в місті Копенгаген, Данія, в Університетському коледжі ЮКК (University College UCC, Copenhagen) відбувалася Європейська освітня науково-дослідна конференція (European Educational Research Conference - ECER 2017) «Реформування освіти та імператив постійної зміни: двозначні ролі політичних та освітніх досліджень» (Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research). Організатором конференції виступила Європейська асоціація з освітніх досліджень (European Educational Research Association-EERA) та Північна асоціація з освітніх досліджень (Nordic Educational Research Association - NERA). Щорічно, в рамках проведення конференції, Європейська асоціація з освітніх досліджень (EERA) та Група нових дослідників (Emerging Researchers’ Group) надають 30 стипендій для аспірантів та молодих дослідників, щоб залучити їх до участі у конференції. В березні 2017 року здобувач вищої освіти ступеня доктор філософії Юлія Миколаївна Кобюк, під керівництвом наукового керівника – доктора педагогічних наук, професора Олени Огієнко подала заявку на отримання гранту на участь у Конференції молодих дослідників (Emerging Researchers' Conference) і Європейської конференції з досліджень в галузі освіти (European Conference on Educational Research - ECER) в м. Копенгаген, Данія. Юлія Кобюк стала однією з 30 обраних переможців з різних країн світу. На церемонії відкриття відбулося вручення «Сертифікату молодого науковця» на отримання гранту (стипендії) для участі у конференції. Загальною темою цьогорічної конференції було «Реформування освіти та імператив постійної зміни: двозначні ролі політичних та освітніх досліджень» (Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research). переглянути
- У межах співпраці з Сучавським університетом Штефан чел Маре (Румунія) здобувач наукового ступеня доктора філософії Акатріні Володимир Михайлович бере участь у проекті «Буковинський етнічний спеціальний скарб - BEST», що фінансується Спільною операційною програмою Румунія-Україна 2014-2020. Акатріні В. виконував функцію історика-консультанта команди проекту ГО Медіа Центр БукеПресс м. Чернівці (координатор Марін Герман, кандидат політичних наук) під час проведення дослідної роботи нематеріальної культурної спадщини етнічних груп Буковини. Загальна мета проекту: Розвиток культурного туризму в історичній Буковині шляхом сприяння та пропагування нематеріальної культурної спадщини етнічних груп, що проживають разом у Сучавському повіті та Чернівецькій області. Послуги, що вимагаються за контрактом: ГО Медіа Центр БукПресс відповідає за збирання інформації про нематеріальну культурну спадщину, інтерв'ю з етнічними групами області, запис на фото та відео, історій, міфів, легенд, пісень, традицій.
- Здобувач ступеня доктора філософії Черкаський Ярослав Андрійович Упродовж 2016 – 2020 рр. взяв участь у проектах: «NORLAU Probation Project (Норлау Проект Пробації)» (Місія: Підтримка розвитку ефективної та професійної системи пробації, а також впровадження альтернативних санкцій); Мандрівний міжнародний фестиваль документального кіно про права людини DOCUDAYS UA; Проект Ради Європи «Подальша підтримка пенітенціарної реформи в Україні». За програмою академічної мобільності Закордонне відрядження делегації Міністерства юстиції України та Державної кримінально-виконавчої служби України до Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії (столиця м. Белфаст) та Республіки Ірландія (столиця м. Дублін) (17 – 22 червня 2018 року).