ЗВІТНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ ІНСТИТУТУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ І ОСВІТИ ДОРОСЛИХ НАПН УКРАЇНИ (2018)

ЗВІТНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ ІНСТИТУТУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ І ОСВІТИ ДОРОСЛИХ НАПН УКРАЇНИ (2018)
26.03.2018 09:00

19-20 березня 2018 року в Інституті педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України відбулася звітна науково-практична конференція Інституту «Науково-методичний супровід професійного розвитку вчителів в умовах реалізації Концепції нової української школи» за 2017 р. завантажити програму. Захід присвячено 80-річчю від Дня народження доктора філософських наук, професора, академіка Івана Андрійовича Зязюна (1938 – 2014 рр.), який у 1993 – 2014 рр. очолював Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.

 

Модератором пленарного засідання виступила Лук’янова Л.Б., доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. З вітальним словом до присутніх звернулися Ничкало Н.Г., доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України, Рибак І.П., народний депутат України.

 

Пленарне засідання конференції було присвячено висвітленню різних аспектів діяльності установ, закладів формальної і неформальної освіти у контексті науково-методичного забезпечення професійного розвитку вчителів в умовах реалізації Концепції нової української школи, а також різних категорій дорослих. На особливостях підготовки вчителя у контексті Концепції Нової української школи було акцентовано увагу Балубою І.А., керівником експертної групи з питань освіти дорослих та педагогічної освіти директорату вищої освіти і освіти дорослих МОН України. Сутність педевтології у системі педагогічних наук було візуалізовано у доповіді Ничкало Н.Г., доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена НАПН України, академіка-секретаря Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України. Результати аналізу освітніх потреб сучасного вчителя у контексті професійного й особистісного розвитку було викладено у виступі Лук’янової Л.Б., доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, директора Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. Цивілізаційний і національний виміри української школи окреслено у доповіді Філіпчука Г.Г., доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена НАПН України, почесного доктора Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, заступника голови ВУТ «Просвіта» імені Тараса Шевченка, голова секретаріату Конгресу української інтелігенції.

 

З особливостями діяльності кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» Національної академії педагогічних наук України учасників конференції ознайомила Сотська Г.І., доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. Віртуальну екскурсію «Творець педагогіки добра і добротворення у педагогіці – академік І.А. Зязюн» до Меморіального музею-садиби Івана Андрійовича Зязюна здійснив Лавріненко О.А., доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу теорії і практики педагогічної освіти імені І.А. Зязюна Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. Обґрунтування доцільності підготовки педагогів-андрагогів в Україні у контексті професіоналізації освіти дорослих було висвітлено у доповіді Аніщенко О.В., доктора педагогічних наук, професора, завідувача відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.

 

Особливості психологічного супроводу підготовки вчителів початкових класів до реалізації Концепції нової української школи було охарактеризовано у виступі Радзімовської О.В., кандидата психологічних наук, старшого наукового співробітника відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і  освіти дорослих НАПН України. На сутності деліберативної освіти вчителів в умовах реалізації Концепції Нової української школи наголошено у доповіді Пилинського Я.М., кандидата філологічних наук, провідного наукового співробітника відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.

 

Органічною складовою пленарного засідання звітної конференції стала панельна дискусія «Експериментальна діяльність ІПООД НАПН України у закладах формальної і неформальної освіти». Спікерами виступили Щербак О.І., доктор педагогічних наук, доцент, член-кореспондент НАПН України, директор Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка, Гомеля Н.С., кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки і психології Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка, Данькевич В.Г., кандидат педагогічних наук, викладач Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка («Інтеграція педагогічної науки і практики (з досвіду співпраці Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка та ІПООД НАПН України»); Закомірний І.М., начальник Управління культури, туризму та охорони культурної спадщини Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації, Пастушок О.І., директор Комунального закладу «Нікопольська міська школа мистецтв», м. Нікополь, Дніпропетровської обл. («Заклади культури як центри неформальної освіти педагогів»); Білоус О.І., вчитель початкових класів Спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 41 ім. З. К. Слюсаренка з поглибленим вивченням англійської мови Шевченківського району м. Києва («Психологічний супровід особистісно-професійного зростання вчителя (на прикладі портфоліо»).

 

Відеозвернення до учасників конференції підготували Бідюк Н.М., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри практики іноземної мови та методики викладання Хмельницького національного університету, директор Центру порівняльної професійної педагогіки Хмельницького національного університету та Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України; Зварич І.М., доктор філологічних наук, професор, декан факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича; Лазаренко Н.І., кандидат педагогічних наук, доцент, ректор Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського; Товканець Г.В., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики початкової освіти Мукачівського державного університету; Чернякова С.М., завідувач міським методичним центром управління освіти Прилуцької міської ради, м. Прилуки.

 

На звітній конференції працювали чотири секції:

 

  • Секція 1. Неперервний розвиток і саморозвиток особистості сучасного вчителя читати далі
  • Секція 2. Психологічний супровід професійного розвитку педагогічних працівників в умовах Нової української школи читати далі
  • Секція 3. Організаційно-педагогічні засади професійного розвитку педагогічних працівників у зарубіжних країнах читати далі
  • Секція 4. Науково-методичне забезпечення професійного розвитку дорослого населення читати далі

 

У роботі секційних засідань взяли участь науковці та аспіранти, представники експериментальних майданчиків, наукові кореспонденти ІПООД НАПН України. Більш детальну інформацію про роботу кожної з чотирьох секцій викладено у новинах Інституту.

 

Організаційно-технічне забезпечення роботи звітної конференції здійснено Котуном К.В., кандидатом педагогічних наук, старшим науковим співробітником відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України і Болтенковим І.Ю., адміністратором бази даних Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.

 

Фотозвіт щодо пленарного засідання дивіться на офіційній сторінці Інституту в Facebook тут