Як зрозуміти фізику через місточок соціально-психологічних прив’язок

Як зрозуміти фізику через місточок соціально-психологічних прив’язок
22.06.2022 15:00

22 червня 2022 року у межах заходів по завершенню ХІІ Всеукраїнських психолого-педагогічних читань, присвячених пам’яті доктора педагогічних наук, професора Федоришина Бориса Олексійовича «Професійна орієнтація: стан і перспективи розвитку» відбувся вебінар «Як зрозуміти фізику через місточок соціально-психологічних прив’язок».

 

Мета вебінару – оприлюднення напрацювань у напрямі популяризації природничих наук (фізики) на прикладі тематичних зустрічей інтегрованого факультативу «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ» для здобувачів освіти 7 класів.

 

Спікери вебінару:

 

  • Алла Шевенко, кандидат психологічних наук, молодший науковий співробітник відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України;
  • Оксана Голота, вчитель фізики вищої категорії, старший учитель загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ст. «Середня загальноосвітня школа № 45» Подільського району м. Києва.

 

У ході вебінару було розглянуто:

 

  • Ідею розробки інтегрованого факультативу «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ» для здобувачів освіти 7 класів
  • Законодавче підґрунтя популяризації природничих наук та математики: документи Кабінету Міністрів України, МОН України, НАПН України
  • Низку учнівських проектів, створених на уроках фізики
  • Утруднення, які виникають у здобувачів освіти щодо вивчення фізичних законів та явищ
  • Засоби психолого-педагогічної підтримки підлітків у вивченні фізики
  • Окремі теми з фізики для 7 класу та приклади соціально-психологічних прив’язок для їх кращого розуміння.

 

Гості вебінару поділилися власними спогадами про особливості сприйняття фізики у шкільні роки; зауважили на необхідності послаблення психологічних установок підлітків про недоступність фізики для розуміння; наголосили, що особистість вчителя, його психологічний стан, організація подачі матеріалу обумовлюють зацікавленість підлітків навчальним предметом.

 

Висловлюємо щиру вдячність Оксані Василівні Голоті за підтримку та участь у розробці інтегрованого факультативу з фізики та психології «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ».

 

Алла Шевенко

молодший науковий співробітник

відділу психології праці