Як зрозуміти фізику через місточок соціально-психологічних прив’язок

22 червня 2022 року у межах заходів по завершенню ХІІ Всеукраїнських психолого-педагогічних читань, присвячених пам’яті доктора педагогічних наук, професора Федоришина Бориса Олексійовича «Професійна орієнтація: стан і перспективи розвитку» відбувся вебінар «Як зрозуміти фізику через місточок соціально-психологічних прив’язок».
Мета вебінару – оприлюднення напрацювань у напрямі популяризації природничих наук (фізики) на прикладі тематичних зустрічей інтегрованого факультативу «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ» для здобувачів освіти 7 класів.
Спікери вебінару:
- Алла Шевенко, кандидат психологічних наук, молодший науковий співробітник відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України;
- Оксана Голота, вчитель фізики вищої категорії, старший учитель загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ст. «Середня загальноосвітня школа № 45» Подільського району м. Києва.
У ході вебінару було розглянуто:
- Ідею розробки інтегрованого факультативу «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ» для здобувачів освіти 7 класів
- Законодавче підґрунтя популяризації природничих наук та математики: документи Кабінету Міністрів України, МОН України, НАПН України
- Низку учнівських проектів, створених на уроках фізики
- Утруднення, які виникають у здобувачів освіти щодо вивчення фізичних законів та явищ
- Засоби психолого-педагогічної підтримки підлітків у вивченні фізики
- Окремі теми з фізики для 7 класу та приклади соціально-психологічних прив’язок для їх кращого розуміння.
Гості вебінару поділилися власними спогадами про особливості сприйняття фізики у шкільні роки; зауважили на необхідності послаблення психологічних установок підлітків про недоступність фізики для розуміння; наголосили, що особистість вчителя, його психологічний стан, організація подачі матеріалу обумовлюють зацікавленість підлітків навчальним предметом.
Висловлюємо щиру вдячність Оксані Василівні Голоті за підтримку та участь у розробці інтегрованого факультативу з фізики та психології «Закони фізики через призму соціально-психологічних явищ».
Алла Шевенко
молодший науковий співробітник
відділу психології праці