VIІІ Всеукраїнські психолого-педагогічні читання, присвячені пам'яті Бориса Федоришина
17 травня 2018 року в Інституті педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України відбулися VIІІ Всеукраїнські психолого-педагогічні читання, присвячені пам'яті Бориса Олексійовича Федоришина, організатором був колектив співробітників відділу психології праці. Вперше ініціатором і організатором Всеукраїнських психолого-педагогічних читань виступив відділ профорієнтації і психології професійного розвитку ІПООД НАПН України в 2011 році. З того часу читання відбуваються щорічно.
В психолого-педагогічних читаннях взяли участь більше 60 науковців, серед яких доктори та кандидати філософських, педагогічних, психологічних, біологічних наук, наукові співробітники, докторанти, аспіранти, директори інститутів НАПН України, директори навчальних закладів, викладачі, вчителі, психологи, студенти.
Почесними гостями були запрошені Щербак Ольга Іванівна, директор Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка, доктор педагогічних наук, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України; Панок Віталій Григорович, доктор психологічних наук, професор, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи; Локшин Віктор Соломонович, доктор педагогічних наук, викладач вищої категорії кафедри (циклової комісії) психолого-педагогічних дисциплін Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка.
Робота психолого-педагогічних читань відбувалася за такими науковими напрямами:
- Федоришин Б. О. – фундатор психолого-педагогічної школи професійної орієнтації.
- Науково-методичні та практичні основи сучасної профорієнтації: нові підходи.
- Психологічний супровід навчання і професійного розвитку різних категорій дорослого населення.
- Гендерна профорієнтація.
- Перспективний досвід роботи та науково-методичне забезпечення психологічної служби системи освіти України.
- Актуальні проблеми та нові тенденції особистісно-професійного розвитку учнівської молоді професійно-педагогічних коледжів.
- Конкурс студентських проектів «Моя професійна кар’єра».
Учасниками читань визначено провідні теоретичні ідеї Б.О. Федоришина, обговорено актуальні проблеми сучасної професійної орієнтації, розглянуто досвід профорієнтаційної роботи з молоддю у європейських країнах.
Враховуючи об’єктивну потребу та соціальну значущість якісної професійної орієнтації в сучасному світі й її надзвичайну актуальність та практичне значення, учасники читань виступили з такими пропозиціями:
1.Розвивати та поширювати науково-практичний досвід Б.О. Федоришина з питань професійної орієнтації та професійного самовизначення, який є надзвичайно актуальним в умовах реалізації концепції Нової української школи та інноваційного розвитку освіти.
2.Розвивати сферу професійного консультування у системі психологічного супроводу особистості, що здійснюється упродовж життя людини щодо її самопізнання, професійного самовизначення, професійного розвитку, збереження професійного здоров’я, як напрям практичної діяльності психолога у закладах освіти різних рівнів та типів, організаціях, установах, підприємствах.
3.Доробки учасників читань, зокрема спецкурс «Людина. Родина. Світ», технології кар’єрного консультування, методичні рекомендації з проблемних питань гендерної профорієнтації, психодіагностичний комплекс для професійної орієнтації та визначення кар’єрних компетенцій особистості, впроваджувати і поширювати на всеукраїнському рівні.
4.Сприяти створенню інноваційного та інформаційно-освітнього середовища з метою євроінтеграції освіти, а також розбудові системи адаптаційних центрів щодо професійної підготовки та подальшої реалізації професійних планів як осередків практико-орієнтованих технологій розвитку особистості «харизматичного лідера».
5.Розробляти питання трудового виховання молодших школярів як основи успішного професійного самовизначення і саморозвитку.
6.Нагородити грамотами Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України за плідну науково-дослідну та практико-експериментальну роботу з проблеми розвитку особистісно-професійних ресурсів, а також як найпершій ідейній ініціаторці та організаторці у проведення VIІІ Всеукраїнських психолого-педагогічних читань, присвячених пам'яті Бориса Олексійовича Федоришина, Шевенко Аллу Миколаївну, наукового співробітника відділу психології праці ІПООД НАПН України; Даюб Оксану Анатоліївну, психолога спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 41 ім. З. К. Слюсаренка з поглибленим вивченням англійської мови Шевченківського р-ну. м. Києва.
7.Співробітники відділу психології праці висловлюють щиру вдячність кандидату педагогічних наук Котуну Кирилу за технічну та видавничу підтримку програми та збірника матеріалів VIІІ Всеукраїнських психолого-педагогічних читань, присвячених пам'яті Бориса Олексійовича Федоришина.