СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНЕ НАВЧАННЯ (SEE LEARNING) ЯК УМОВА РОЗВИТКУ МОЛОДІ З СИЛЬНИМ ХАРАКТЕРОМ

СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНЕ НАВЧАННЯ (SEE LEARNING) ЯК УМОВА РОЗВИТКУ МОЛОДІ З СИЛЬНИМ ХАРАКТЕРОМ
24.10.2019 16:00

24 жовтня співробітники відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих, члени Кафедри ЮНЕСКО "Неперервна професійна освіта ХХІ століття" НАПН України Наталія Авшенюк, Кирил Котун, Надія Постригач та Людмила Дяченко взяли участь у роботі Одинадцятої міжнародної виставки «Інноватика у сучасній освіті» та Десятої міжнародної виставки освіти за кордоном «World Edu». У межах виставки відбувалися різні майстер класи та круглі столи. Один із таких круглих столів на тему «Соціально-емоційне навчання як умова розвитку молоді з сильним характером» провела Людмила Дяченко – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих, член Кафедри ЮНЕСКО "Неперервна професійна освіта ХХІ століття" НАПН України, національний тренер освітньої програми «Соціальні та емоційні компетентності ХХІ століття»  Lions Clubs International Foundation.

 

Соціальне, емоційне та етичне навчання (SEE Learning) – це новаторська освітня програма, яку розробила міжнародна команда вчених Університету Еморі (США), за підтримки Лауреата Нобелівської премії миру Далай-лами XIV, на базі ідей соціально-емоційного навчання американськго психолога і наукового журналіста The New York Times Деніеля Гоулмана. В основі цієї програми – наукові праці та книга Д. Гоулмана «Емоційний інтелект», яка зараз на піку популярності у всьому світі. Програму розробляли впродовж двадцяти років. Масштабно її апробовували в 500 закладах освіти (зокрема, у США, Індії, Бразилії, Великій Британії, Швеції, Швейцарії) впродовж останніх п’яти років. Програма підходить всім, оскільки  у ній немає нічого, що б вступало в конфлікт з культурним чи релігійним контекстами (серед дітей, які за нею навчалися, були мусульмани, буддисти і атеїсти). Подекуди згадується медитація, але йдеться про практики зосередженості і тренування уваги. Результати апробації показали, що в дітей збільшується успішність і зменшується рівень булінгу.

 

Програму використовують як у межах певного предмета, так і низки дисциплін чи на позакласних заняттях, завдяки їх гнучкості, без шкоди для основного навчання. Базою нового методу є розвиток «soft skills», тобто «м’яких навичок», наприклад уміння утримувати увагу, системно, креативно й критично мислити, працювати в команді, співчувати. У такий спосіб з дитинства виховуватиметься стійкість до негараздів та проводититься робота з психологічними травмами, аби зарадити їх проявам у майбутньому. Ця програма надає педагогам навчально-виховний план, що складається з легких для впровадження на уроках розробок. Окрім того, план містить концептуальні рамки, що використовуються для розробки навчальної програми, а також ресурсів для підготовки та розвитку викладачів. SEE Learning дає можливість учням бути етично залученими до світової спільноти і надає педагогам інструменти для підтримки добробуту учнів.

 

Нагадаємо, що з вересня 2019 року 25 українських шкіл розпочали пілотування програми SEE Learning.