СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНЕ НАВЧАННЯ (SEE LEARNING) ЯК УМОВА РОЗВИТКУ МОЛОДІ З СИЛЬНИМ ХАРАКТЕРОМ

СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНЕ НАВЧАННЯ (SEE LEARNING) ЯК УМОВА РОЗВИТКУ МОЛОДІ З СИЛЬНИМ ХАРАКТЕРОМ
24.10.2019 16:00

24 жовтня співробітники відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Наталія Авшенюк, Кирил Котун, Надія Постригач та Людмила Дяченко взяли участь у роботі Одинадцятої міжнародної виставки «Інноватика у сучасній освіті» та Десятої міжнародної виставки освіти за кордоном «World Edu». У межах виставки відбувалися різні майстер класи та круглі столи. Один із таких круглих столів на тему «Соціально-емоційне навчання як умова розвитку молоді з сильним характером» провела Людмила Дяченко – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих, національний тренер освітньої програми «Соціальні та емоційні компетентності ХХІ століття»  Lions Clubs International Foundation.

 

Соціальне, емоційне та етичне навчання (SEE Learning) – це новаторська освітня програма, яку розробила міжнародна команда вчених Університету Еморі (США), за підтримки Лауреата Нобелівської премії миру Далай-лами XIV, на базі ідей соціально-емоційного навчання американськго психолога і наукового журналіста The New York Times Деніеля Гоулмана. В основі цієї програми – наукові праці та книга Д. Гоулмана «Емоційний інтелект», яка зараз на піку популярності у всьому світі. Програму розробляли впродовж двадцяти років. Масштабно її апробовували в 500 закладах освіти (зокрема, у США, Індії, Бразилії, Великій Британії, Швеції, Швейцарії) впродовж останніх п’яти років. Програма підходить всім, оскільки  у ній немає нічого, що б вступало в конфлікт з культурним чи релігійним контекстами (серед дітей, які за нею навчалися, були мусульмани, буддисти і атеїсти). Подекуди згадується медитація, але йдеться про практики зосередженості і тренування уваги. Результати апробації показали, що в дітей збільшується успішність і зменшується рівень булінгу.

 

Програму використовують як у межах певного предмета, так і низки дисциплін чи на позакласних заняттях, завдяки їх гнучкості, без шкоди для основного навчання. Базою нового методу є розвиток «soft skills», тобто «м’яких навичок», наприклад уміння утримувати увагу, системно, креативно й критично мислити, працювати в команді, співчувати. У такий спосіб з дитинства виховуватиметься стійкість до негараздів та проводититься робота з психологічними травмами, аби зарадити їх проявам у майбутньому. Ця програма надає педагогам навчально-виховний план, що складається з легких для впровадження на уроках розробок. Окрім того, план містить концептуальні рамки, що використовуються для розробки навчальної програми, а також ресурсів для підготовки та розвитку викладачів. SEE Learning дає можливість учням бути етично залученими до світової спільноти і надає педагогам інструменти для підтримки добробуту учнів.

 

Нагадаємо, що з вересня 2019 року 25 українських шкіл розпочали пілотування програми SEE Learning.