Педагогіка початкової школи: фінський досвід. Модуль 4. Інклюзивіна освіта
З 3 по 5 лютого 2020 року науковці Інституту Лідія Хомич (заступник директора з наукової роботи) та Наталія Авшенюк (завідувач відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих) взяли участь у тренінгу для тренерів «Педагогіка початкової школи: фінський досвід. Модуль 4. Інклюзивіна освіта» (14 годин). Тренінг організований Проєктом «Фінська підтримка реформи української школи», який фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії та ЄС.
Упродовж тренінгу обговорювались питання щодо фінського досвіду з інклюзивної освіти:
- Знайомство з інклюзивним навчанням у Фінляндії – концепції, освітня програма, законодавство, практики, підтримка у навчанні та відвідуванні школи, порівняння фінської системи з українською;
- Інструменти для вчителя та підтримка в інклюзивній освіті;
- Інструменти для розвитку освітнього середовища в класі;
- Інструменти для вирішення вчителями проблем учнів з поведінкою;
- Інструменти для розвитку навичок учнів з підтримки свого психічного здоров’я;
- Диференційоване викладання – шлях до кращих результатів навчання;
- Роль шкільної культури в підтримці учнів;
- Орієнтація щодо програми і вправ, спільна рефлексія.
Також тренери Аня Хурінайнен-Косунен та Рійя Палмквіст провели з учасниками тренінгу спільні вправи з оцінювання та планування навчальних матеріалів на основі освітньої програми Нової української школи.