ПІДГОТОВКА СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ: ДОСВІД, ІННОВАЦІЇ, ТЕНДЕНЦІЇ
23 березня 2021 року відбулося спільне секційне онлайн-засідання відділу змісту і технологій педагогічної освіти та відділу теорії і практики педагогічної освіти «Підготовка сучасного вчителя: досвід, інновації, тенденції» в межах Звітної конференції ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України за 2020 рік «Психолого-педагогічне забезпечення підготовки педагогічного персоналу в умовах трансформаційних змін».
У роботі секції взяли участь педагогічні, науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти, науковці, аспіранти Інституту, вчителі.
Модерування секційного онлайн-засідання здійснено Лейлою Юріївною Султановою, доктором педагогічних наук, старшим науковим співробітником, завідувачем відділу теорії і практики педагогічної освіти ІПООД імені Івана Зязюна НАПН України та Мирославою Петрівною Вовк, доктором педагогічних наук, старшим науковим співробітником, завідувачем відділу змісту і технологій педагогічної освіти і
Проблематика результатів дослідницької, викладацької діяльності науковців, педагогів стосувалася важливих пріоритетів реформування сучасної педагогічної освіти. Цюняк Оксана Петрівна, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, у своєму виступі охарактеризувала досвід професійної підготовки майбутніх педагогів до інноваційної діяльності. Музика Ольга Яношівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри образотворчого мистецтва Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, висвітлила традиції, проблеми і перспективи розвитку художньо-педагогічної освіти в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини; Гатеж Наталія Василівна, кандидат педагогічних наук, асистентка кафедри декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, розкрила особливості формування естетичної культури майбутнього фахівця у галузі декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва (на матеріалах кафедри ДПОМ ЧНУ імені Юрія Федьковича). Ликтей Людмила Миколаївна, викладач Івано-Франківського фахового коледжу Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, аспірантка Інституту, узагальнила специфіку використання інновацій у практичній діяльності викладача та їх вплив на розвиток його методичної компетентності. Венгринюк Оксана Володимирівна, аспірант Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, методист НМЦ виховної роботи та позашкільної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, вчитель музичного мистецтва, художньої культури та мистецтва Чернівецької ЗОШ № 27, окреслила особливості підготовки вчителя музичного мистецтва в умовах реалізації Нової української школи.
За результатами проведеного секційного засідання було ухвалено рекомендації, зокрема щодо:
- сприяння підвищенню якості підготовки сучасного вчителя у закладах вищої і фахової передвищої освіти шляхом використання інтерактивних форм, методів, технологій, оновлення змісту підготовки на міждисциплінарних засадах;
- участі у спільних дослідницьких проектах у межах співпраці Інституту та закладів педагогічної освіти різних регіонів України;
- упровадження розробленого науковцями науково-методичного супроводу використання інноваційних технологій підготовки сучасного вчителя в умовах формальної і неформальної освіти;
- підготовки аналітичних матеріалів з проблеми теорії і практики організації різних видів практики у підготовці учителів, викладачів-дослідників;
- укладання довідникового видання з проблем педагогічної освіти.