Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку

Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку
08.04.2019 00:00

4 квітня 2019 року в Інституті педагогіки НАПН України відбувся  методологічний семінар «Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку».

Доповіді спікерів та робота секцій були присвячені таким напрямам:

 

  1. Інформаційно-цифровий освітній простір закладів дошкільної і загальної середньої освіти.
  2. Інформаційно-цифровий освітній простір закладів професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти.
  3. Інформаційно-цифровий освітній простір закладів вищої освіти і наукових установ.
  4. Інформаційно-цифрові технології в роботі з обдарованими дітьми та молоддю.
  5. Інформаційно-цифрові технології управління та економіки освіти.
  6. Інформаційно-психологічна безпека використання ресурсів інформаційно-цифрового освітнього простору.

 

Великий інтерес, у присутніх співробітників відділу психології праці, привернула до себе доповідь Лугового В. І. на тему: «Виклики наукометрії для фахової періодики НАПН України». Вчений спробував обґрунтувати українське майбутнє, з яким повязана інформатизація. «Для того й існує наука, бо вона бачить, прогнозує і формує майбутнє!», - заявив вчений. Володимир Луговий наголосив у своїй доповіді на значенні питання компетентності; розповів, що існують 5 видів базової компетентності, які ніколи не зникнуть. Інформатизація суспільства і ІКТ технології, дають можливість говорити про якість наукових досліджень. Ці техгології дозволяють по-іншому здійснювати впровадження, в прешу чергу, це вже доступ до матеріалів для вільного скачування та використання.

 

Найдьонова Л. А. підняла надзвичайно актуальне питання, виступивши з доповіддю на тему: «Психологічне благополуччя в інформаційно-цифровому освітньому просторі: виклики кіберсоціалізації». Любов Антонівна розповіла про перспективи розвитку ІКТ в Україні, які зумовлені світовими тенденціями, а також про пов’язані з ними ризики. Вчена розкрила важливість подолання цифрофої нерівності - політика цифрової інклюзії (12% людей без інтернету, а значить - поза економікою). Права людини в цифровому середовищі – одне з найактуальніших проблем сьогодення: «Права дитини в цифровому середовищі - серйозний пункт проблем, за яким стоять саме психологічні реалії», - наголосила Найдьонова Л.А. Інтрнет-вразливість страшокласників полягає така як: наклепи, знущання, шахрайство, ризиках переслідування, закликах до самоушкодження. Тому, можна говорити про інформаційну війну, як цикл інформаційно-психологічних операцій. Ці виклики стихійної кіберсоціалізації актуалізують для викладачів необхідність розуміння важливості цифрових компетентностей для розвитку особистості в умовах трансформації освіти.

 

Смульсон М. Л. розкрила питання про «Психологічні засади проектування віртуального освітнього простору дорослих». Вчена нагоросла, що доросла людина - це не вікова, а змістовна категорія; а віртуальне освітнє середовище - це весь комплекс контенту в Інтернеті, який може буде використаний з навчальною метою.

 

Співробітників відділу психології праці НАПН України дуже зацікавили доповіді Л. А. Найдьонова та М. Л. Смульсон, так як у них обговорювались потенційні психологічні проблеми сучасної людини, з якими доводиться працювати психологам-консультантам.