ЛЕКЦІЯ-ДИСКУСІЯ НА ТЕМУ «ДЕЛІБЕРАТИВНА ОСВІТА: МОЖЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ В ШКОЛІ»
Наукові співробітники відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Пилинський Ярослав і Дяченко Людмила за підтримки директора Спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів № 11 міста Києва Кулеші Ірини Андріївни зустрілись із педагогічним колективом школи. У межах зустрічі Пилинський Я. виступав із лекцією, у якій охарактеризував досвіт США з розвитку і впровадження деліберативної освіти. Деліберативна (дорадча) освіта, як вважають сучасні американські педагоги, – це набір засобів, методів, інструментів і технологій, які допомагають виховувати активних громадян, здатних вдумливо і аргументовано обговорювати спільні проблеми і разом знаходити оптимальні можливості для їх вирішення. Вона – важливий елемент громадянської освіти.
Основними питаннями, що були висвітлені у виступі були такі: як підготувати і провести дорадчі наради учнів у школі; з якою метою вони проводяться; у яких випадках дорадчі наради учнів будуть суспільно корисні; підготовка і перевірка плану проекту організації учнівських обговорень тощо. Під час цієї зустрічі відбулась презентація авторського наукового видання Пилинського Я. «Дорадчі наради – ефективний метод демократичної освіти дорослих громадян в умовах децентралізації», у якому можна знайти відповіді на означені вище питання.
Учителі й науковці спільно під час дискусійних обговорень визначили можливості використання американського досвіду деліберативної освіти і організації дорадчих нарад в умовах сучасної української школи, окреслили можливі перешкоди на цьому шляху та способи їх подолання.
Під час зустрічі було прийнято спільне рішення про створення синтезу ідей американського досвіду деліберативної освіти та кращих традицій української педагогіки. На 6-7 листопада 2017 р. заплановано проведення перших дорадчих нарад з учнями Спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів № 11 міста Києва.
Людмила Дяченко
кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник
відділу зарібіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих