ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГА В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗЗСО (Гостьова лекція)

ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГА В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗЗСО (Гостьова лекція)
12.04.2022 18:00

У межах наукової співпраці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України та Мукачівського державного університету  12 квітня 2022 року Авшенюк Наталія Миколаївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України провела гостьову лекцію «Професійний стандарт учителя: сутність, функції, підходи до розроблення і впровадження». До заходу долучилися здобувачі вищої освіти 1-2 курсів, спеціальності «Початкова освіта» (освітня програма «Початкова освіта») Педагогічного факультету Мукачівського державного університету. З вітальним словом виступила завідувач кафедри теорії і методики початкової освіти, доктор педагогічних наук, професор Товканець Ганна Василівна.

 

Під час лекції було продискутовано такі проблемні аспекти:

 

1) навіщо запроваджуються професійні стандарти для професії «вчитель»?

2) що таке професійний стандарт учителя?

3) які типи професійних стандартів є, і які функції вони виконують?

4) як розробляють професійні стандарти у зарубіжних країнах?

 

Студенти-майбутні вчителі долучилися до обговорення особливостей підготовки вчителя до виховної роботи в умовах реалізації в Україні Професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста), який затверджено 23 грудня 2020 року Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.

 

Н.М. Авшенюк  акцентовано увагу на характеристиці загальних (громадянська, соціальна, культурна, лідерська та підприємницька) і професійних (мовно-комунікативна; предметно-методична; інформаційно-цифрова; психологічна; емоційно-етична; педагогічне партнерство; інклюзивна; здоров’язбережувальна; проєктувальна; прогностична; організаційна; оцінювально-аналітична; інноваційна; рефлексивна; здатність до навчання впродовж життя) компетентностей учителя, що становлять основу професійної діяльності, розвитку і саморозвитку сучасного педагога.

 

Висловлюємо щиру вдячність завідувачу кафедри теорії і методики початкової освіти Мукачівського державного університету, доктору педагогічних наук, професору Товканець Ганні Василівні за запрошення виступити перед студентською спільнотою з актуальними проблемами забезпечення якості педагогічної освіти і професійної діяльності вчителя.

 

Додатково лінк на матеріал із сайту Мукачівського державного університету ПЕРЕГЛЯНУТИ 

 

Наталія Авшенюк,

Завідувач відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих